Afdelinger / andre funktioner

Afdelinger

Flyveskolen

RFKs flyveskole ledes af skolechef Nikolaj Stagis. Du kan se alle vores instruktører her.

RFK-Klubfly

Formålet med RFK-Klubfly er, at hjælpe Roskilde Flyveklubs medlemmer til at flyve til den lavest mulige pris ved at administrere et eller flere fly, herunder at opnå denne ved at yde flyejerne økonomisk sikkerhed for brugt flyvetid ved hjælp af RFK-Klubflys formue.

Christian Zilstorff (Formand)

Tlf.: 4010 7901
Mail: klubfly@rfk.dk

Rex Andersen (Administrator)

Tlf.: 3051 2450
Mail: rex@it.dk

Roskilde Flyveklubs Selvrisikofond

Formålet med Selvrisikofonden er at hjælpe piloter, som får et uheld eller et havari med et fly, og som i den forbindelse skal finde dækning for selvrisikobeløbet på en tegnet flyforsikring.

Carsten Finn Rasmussen (Formand)

Tlf.: 2025 5527
Mail: selvrisikofonden@rfk.dk

Roskilde Flyveklub er tilknyttet AOPA/DMU

Medlemsskab af AOPA/DMU er obligatorisk for nye pilotmedlemmer og alle flyveelever.
Ved indmeldelse betales ½ år forud til AOPA/DMU.

Up & Away

I Up & Away starter sæsonen med et møde (typisk i april) hvor vi forsøger at planlægge hvor klubturene skal gå hen det kommende år. Alle medlemmer opfordres til at deltage i dette møde, komme med forslag eller påtage sig at arrangere en eller flere ture. Up & Away komitéen består kun af en person og kan ikke arrangere (eller bare deltage i) alle turene, så det er vigtigt at så mange som muligt bidrager.

At arrangere en tur er ikke så voldsomt som det måske lyder. For en typisk søndagstur kan det begrænses til indkøb af morgenmad, at undersøge hvor man kan spise og måske transportmuligheder ved destinationen. Selve flyvningen har de enkelte piloter selv ansvaret for.

Det store arrangement er Pinseturen fredag til mandag henover pinsen. Her har vi været så forskellige steder som Gotland, Krakow og Antwerpen. Det er en rigtig god mulighed for at lære nogle af de andre medlemmer at kende og prøve kræfter med en længere tur til udlandet.

Per Faldborg Olesen
(Midlertidig indtil ny person findes)

Tlf.: 2166 0692
Mail: formand@rfk.dk

Andre funktioner

Roskilde Airshow

Per Faldborg Olesen

Tlf.: 2166 0692
Mail: coor@airshow.dk

Adresseændringer / indmeldelsesansvarlig

Jacob Lützhøft

Mail: medlem@rfk.dk

Hjemmeside

Sten Vesterli (Webmaster)

Du kan skrive til webmaster@rfk.dk hvis du har forslag, ændringer, opdateringer eller rettelser til hjemmesiden.

Nyhedsbreve fra Formanden

Tilmeld dig Roskilde Flyveklubs nyhedsbrev her, hvor du mindst en gang om måneden løbende vil få oplysninger om klubben og andre begivenheder indenfor luftfart. Det er obligatorisk for medlemmer at være tilmeldt, men ikke-medlemmer er også velkommen til at tilmelde sig.