Instruktører

Roskilde Flyveskole har nogle fast tilknyttede flyveinstruktører. De bruger ikke solbriller i mørke omgivelser, og som det fremgår af nedenstående minibiografier, har de overstået de mest ungdommelige udskejelser, har civile jobs i andre brancher og instruerer ikke for at samle flyvetimer til en Boeing.

Alle har erfaring i at undervise i andre sammenhænge og de underviser fordi de har lyst til det. Du er velkommen til at kontakte instruktørerne på de nævnte telefonnumre og mailadresser.

Henrik Værø
Henrik Værø Flyvernavn HUV
Tlf.: 2164 0982

Henrik fløj lidt hang-glider i 70’erne, fik svævefly-certifikat i 1979 og fløj ultralet i starten af 90′-erne.

Han fik motorflyvecertifikat i 1993 og fik i årene 1998-2001 instrumentbevis med GPS-qualification, instruktørbevis og kommercielt certifikat.

Henrik uddanner til flycertifikat (LAPL, PPL), motorsvævefly (TMG), instrumentrettighed (EIR, IR) samt nat-rettighed, og omskoler til de fleste typer af enmotors fly. Giver teoretisk og praktisk uddannelse til GPS/RNAV/PBN. Kan påtegne rettighedsforlængelse i certifikatet (FCL.945).

Henrik er født i 1961 og i sit civile liv arbejder han med trafiksikkerhed sammen med myndigheder og Havarikommissionen for Vejtrafikulykker. Henrik er forskeruddannet og er rådgivende ingeniør.

John Erik Christensen
John Erik Christensen Flyvernavn JON
Tlf.: 4011 2204

John fik PPL i 1977 i sportsflyveklubben på Skovlunde flyveplads, MEP/IR CPL i 1989 hos CAT og FI i februar 2010 hos CAT. Siden 1990 har John været fast pilot på Anholt-Læsø ruten og freelance taxapilot hos CAT. Ved udgangen af 2022 havde John 8800 timer som pilot i stempelmotorfly.

John skoler til PPL, TMG og natflyvning. Kan omskole til diverse 1-motorede fly med constantspeed, turbo, optrækkeligt understel, single lever, diesel (Diamond), Garmin 1000 og selvfølgelig “den 12. time”.

John er født i 1953, og i sit civile liv sælger, monterer og servicerer han elektrisk og elektronisk udstyr på lystbåde.

Nikolaj blev bidt af flyvning i 2018 og har siden været entusiastisk privatpilot og kunstflyver. Han har mest fløjet Cessna 152-172-182, Piper 18-22-28-32, Evektor Sportstar og Bellanca Super Decathlon.

Han tog PPL i 2018, siden aerobatic rating, halehjul og faldskærmspilot. Han blev uddannet instruktør FI(A) i foråret 2021. Senest har Nikolaj fløjet vandfly i Alaska og Como, hvor han tog SEP(sea) i 2023.

Nikolaj uddanner til flycertifikat (LAPL), nat-rettighed og omskoling til Cessna og Piper for LAPL piloter, herunder difference training til optrækkeligt understel, stilbar propel, turboladet motor, single-lever og glas-cockpit.

Nikolaj er født i 1976 og til daglig hjælper han virksomheder, byer og ngo’er med udvikling af deres strategi, brand og kommunikation. Han er desuden underviser på bl.a. CBS. Nikolaj er uddannet i ledelsesudvikling og bestyrelsesarbejde.

Nikolaj Stagis
Nikolaj Stagis Flyvernavn GIS
Tlf.: 4060 4400

Ivan startede på aftenskole hos CAT i 1998 med PPL teori og efterfølgende B/I & D teori samt CPL & I bevis.

I 2005 erhvervede han Twin-I hos Ikaros.

I perioden 2007 – 2010 arbejdede Ivan som instruktør hos CAT hvor han også fløj ruten til Anholt & Læsø.

I 2011 har Ivan været instruktør hos Center Air hvor certifikatet også er blevet udvidet med en single I-instruktør rettighed.

Ivan kan skole til single-I / CPL / PPL / Nat rettighed / stilbar propel / optrækkeligt understel.

Ivan er født i 1973, og har siden maj 2012 haft sin daglige gang som maskinarbejder i Farum.

Ivan Rasmussen
Ivan Rasmussen Flyvernavn IAN
Tlf.: 21264690 / 56873690
Poul Vedersø
Poul Vedersø Radioinstruktør
Tlf.: 2625 3599

Poul er flyveskolens mangeårige radioinstruktør. Ønsker du at deltage i et af flyveskolens radio kurser, venligst kontakt Poul eller flyveskolens flyvechef Nikolaj Stagis.

Instruktørpriser

Gældende fra 1. januar 2023

VFR instruktør PPL, LAPL, omskoling, diff. træning, 12. time, anden træning, bisidning m.m.
370 kr./t (296 kr./t + moms) afregnes pr. påbegyndt ½ time
Natrettighed instruktør
420 kr./t (346 kr./t + moms) afregnes pr. påbegyndt ½ time
IFR instruktør CB-IR, BIR, 7. time (BIR), m.m.
580 kr./t (464 kr./t + moms) afregnes pr. påbegyndt ½ time
Rettighedsforlængelse indført i certifikat inkl. indsendelse til trafikstyrelsen
200 kr. (160 kr. + moms)
Proficiency check VFR examiner
Fast pris 1.500 kr. (1.200 kr. + moms)
Proficiency check IFR examiner
Fast pris 1.800 kr. (1.440 kr. + moms)
Proficiency check indføring i certifikat
Papirarbejde inkl. kommunikation med trafikstyrelsen
300 kr. (240 kr. + moms) (dansk cert.)
500 kr. (400 kr. + moms) (udenlandsk cert.)
Prøvelektion ca. 1½ time (ca. 30 minutter i luften)
Inkluderer 3 måneders klubmedlemsskab
1.900 kr. alt inkl.

Opdateret december 2022

Noter:

1. Alle instruktør-flyvninger på RFK’s eller Klubflys fly flyves kun med medlemmer.
  2. Der er intet tillæg for brug af eget fly. Det kræver kun, at instruktør/examiner kan godkende flyet til formålet. Ønskes eget fly brugt til certifikatuddannelse kan der blive tale om udarbejdelse af procedurer m.v. til instruktørtakst.