Velkommen i

Danmarks
Flyveklub

Bliv pilot for en dag

Drømmer du om selv at gribe styregrejet og være pilot? Så har du muligheden i Roskilde Flyveklub, hvor du kan blive pilot for en dag. En af vores erfarne instruktører giver dig en introduktion til flyet og hvordan du styrer det.

Du er i luften i ca. 40 minutter og prisen er 1.900 kr. alt inklusiv. Dette er ikke bare en sightseeing-tur, men en rigtig flyvetime. Og hvis du beslutter dig for at gå videre mod et certifikat som privat-pilot, har du allerede taget din første flyvetime!

Afspil video

INTRODUKTIONSTUR

Kunne du tænke dig at opleve hvordan det er at flyve i et lille privatfly? Så kan du booke en introtur med en af Roskilde Flyveklubs erfarne piloter.

I kan være 1 eller 2 personer sammen med piloten. Dette er en prøvetur som lader dig se Danmark fra luften og opleve hvordan det føles at flyve, men du får ikke lov til at flyve flyet. Det koster fra 900 kr for én person eller fra 1.400 kr for to.

Afspil video om Elev og instruktør i cockpit

LÆR AT FLYVE

I Roskilde Flyveklub har du mulighed for at lære at flyve. Vi underviser til både PPL (Private Pilot License) og LAPL (Light Aircraft Pilot License). Det er fascinerende, sjovt, udfordrende og flot at flyve. De fleste piloter husker deres første flyvelektion og første solo, hvor de fløj helt alene uden nogen hjælp. Selv erfarne piloter får stadig et sus af lykke når de flyver. Med et PPL eller LAPL lærer du at flyve små flyvemaskiner og kan tage på tur i Danmark eller Europa med dine venner og familie.

Privatfly over huse ved kysten

Jeg er allerede pilot

Hvis du allerede har et flyvecertifikat, så kan Roskilde Flyveklub tilbyde mange spændende oplevelser. Vi er Danmarks største flyveklub med over 500 medlemmer og har 7 fly samt et dejligt klubhus til rådighed for vores medlemmer.

Om sommeren arrangeres ture til ind- og udland og om vinteren har vi klubaftner hveranden torsdag med fælles spisning samt spændende og interessante foredrag.

Læs mere om klubben og vores aktiviteter.

Få nyt fra klubben direkte i din indbakke.