OY-XNB

TMG = Touring MotorGlider

TMG-gruppen er en forening under Roskilde Flyveklub. Gruppen har et motorsvævefly.

TMG = Touring MotorGlider, altså et motorsvævefly velegnet til rejseflyvning.

Vores TMG er en Grob 109B. Den har vinger og en luftkølet boksermotor, ligesom en Piper eller Cessna. Alligevel er det en anden verden. Både formelt og især som oplevelse.

En TMG er ikke en flyvemaskine. Det er ikke en Single Engine Piston (SEP). Det er en anden luftfartøjsklasse, man skal have i certifikatet. Og når man først har det, kan man let vedligeholde sine rettigheder på både TMG og SEP.

En af TMG-gruppens piloter lavede en lille film om sin første solo i flyet. Den kan du se her:

Vil du vide mere om os, og måske har TMG-erfaring eller vil prøve om det er noget for dig, kan du kontakte Henning Damsø på 3028 3672 eller Henrik Værø på 2164 0982.

Nyhedsbreve fra Formanden

Tilmeld dig Roskilde Flyveklubs nyhedsbrev her, hvor du mindst en gang om måneden løbende vil få oplysninger om klubben og andre begivenheder indenfor luftfart. Det er obligatorisk for medlemmer at være tilmeldt, men ikke-medlemmer er også velkommen til at tilmelde sig.